Bartosz Wiciński-STOPS Bartosz Wiciński-STOPS
6403
BLOG

Wywiad z Józefem Monetą

Bartosz Wiciński-STOPS Bartosz Wiciński-STOPS Polityka Obserwuj notkę 175

- Wbrew pozorom nie siedzę non stop przy komputerze. Mam mobilny sprzęt i czasem przeglądam coś w "locie".Przez tyle miesięcy zorientowałem się, jaki jest obieg kolejnej "sensacji" smoleńskiej na prawicowych portalach i staram się podążać jej tropem - powiedział w pierwszym swoim wywiadzie bloger Józef Moneta.

 

Bartosz Wiciński: To Twój pierwszy wywiad w karierze?

Józef Moneta: Tak. To mój pierwszy wywiad.

- Co Cię skłoniło do założenia bloga na salon24.pl?

- Bloga zakładałem kilka razy. Początkowo nie wytrzymałem presji psychicznej i poprosiłem administrację o usunięcie. Byłem zszokowany atakiem blogerów na WOŚP. Za kolejnym podejściem zapomniałem hasła. Dlaczego na salon24? Bo jest najciekawszy z socjologicznego punktu widzenia.

- Wpisy na Twoim blogu są bardzo merytoryczne, mają bardzo dużą liczbę wyświetleń oraz przyciągają wielu komentatorów - szczególnie tych nieprzychylnych - stąd moje pytanie. Ile czasu dziennie poświęcasz na poszukiwanie "f sieci" informacji obnażających np. manipulacje serwowane przez prawicowe środowiska w/s katastrofy smoleńskiej?

- Trudno powiedzieć ile spędzam czasu. Wbrew pozorom nie siedzę non stop przy komputerze. Mam mobilny sprzęt i czasem przeglądam coś w "locie". Przez tyle miesięcy zorientowałem się, jaki jest obieg kolejnej "sensacji" smoleńskiej na prawicowych portalach i staram się podążać jej tropem. Co ciekawe, po jakimś czasie portale wskazują się nawzajem jako źródło tej informacji. Ponadto lubię pewne rzeczy zapisać na dysku. Mam też sporo plików video w tym temacie.

- Bardzo często zaczynasz swoje wpisy od słów: "Ujawniamy", "Informujemy" lub "Pytamy". Przez tak formułowane tytuły jesteś często posądzany o to, że Twoje wpisy redaguje kilka osób. Możesz powiedzieć skąd zaczerpnąłeś pomysł na to żeby w ten sposób zwracać uwagę na swoje notki?

- Rozpoczynanie od "Ujawniamy", "Pilne" etc. zaczerpnąłem z portali prawicowych, które z byle jakiej wiadomości robią coś pilnego bądź odkrywczego. Może więc rzec, że jest to element humorystyczny i tak to traktuję.

- Na salon24.pl panuje przeświadczenie wśród blogerów, że jesteś powiązany z Gazetą Wyborczą. Niektórzy idą jeszcze dalej w swoich insynuacjach oraz podejrzeniach i plotkują o tym, że piszesz za rządowe pieniądze. Jak byś to skomentował?

- Absurdalne zarzuty! Nie jestem powiązany z żadną gazetą i nie biorę od nikogo żadnych pieniędzy. Miałem propozycję od trzech portali jednakże nie skorzystałem. Bloga prowdzę hobbystycznie i w każdej chwili może mi się chcieć przestać pisać.

- Jeżeli to nie jest tajemnicą to powiedz na jaką partię głosowałeś w ostatnich wyborach parlamentarnych?

- Głosowałem na kandydatów Platformy Obywatelskiej i Ruchu Palikota a w wyborach prezydenckich na Bronisława Komorowskiego. Kiedyś byłem fanem IV RP ale sposoby realizacji tego projektu przez odnowicieli moralnych zjeżyły mi włosy na głowie.

- Czy Twoim zdaniem Prawo i Sprawiedliwość ma potencjał na wygranie kolejnych wyborów w Polsce?

- Według mnie Prawo i Sprawiedliwość ma szansę zwyciężyć. Jednakże nie z tym przywódcą i kierownictwem oraz szyldem.

- Donald Tusk powiedział, że rząd wspomoże grupę ekspertów zajmujących się odkłamywaniem teorii lansowanych przez ekspertów Antoniego Macierewicza. Jak oceniasz dotychczasowe działania ekipy rządzącej w tej sprawie? Rząd zdał egzamin Twoim zdaniem czy jest jeszcze wiele do zrobienia w materii uzmysławiania Polakom, że to są bajki wyssane z palca?

- Działania ekipy rządzącej oceniam bardzo źle. Za długo milczała pozwalając  Antoniemu Macierewiczowi na rozpowszechnianie bajek o zamachu. Natomiast decyzję o emisji Anatomii Upadku uważam za celowe dolewanie oliwy do ognia. Ponadto w komisji Millera było paru sędziów we własnej sprawie.

- Na konec naszej rozmowy zapytam, skąd pomysł na nick?

- Z filmu "Indeks". Mam podobny charakter co Józef Moneta, główny bohater filmu. I w ogóle fajny jest!

Dziękuję za rozmowę.

 

Od autora wywiadu.

Zdaję sobie sprawę z tego, że w przypadku kilku odpowiedzi na pytania mogłem pociągnąć temat ale wywiad był robiony na szybko. Nie zmienia to jednak tego, że w przyszłości może się pojawić suplement do tej rozmowy.

 

Follow me on Twitter

twitter.com/BWicinski

Follow Józef Moneta on Twitter

twitter.com/jozefmoneta

 

 

 

 

BANUJĘ ZA SPAM. ROCZNIK 1976.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka